torsdag 6. mars 2008

Er det hasj det lukter?

Her om dagen kom jeg over en ganske morsom artikkelvg sin nettside. Jeg har jo såklart fått med meg at det har vært mye snakk om cannabisplantasjer på nyhetene i det siste, for det viser seg at stadig flere mennesker rundt om i Norge har små "gartnerier" i husene sine. Det jeg synes var så artig med denne artikkelen, var at jeg faktisk får tips fra Kripos om hvordan jeg skal kunne oppdage om naboene mine har plantasjer i husene deres! Det står for eksempel at om det er fuktighetsdannelse ved vinduene, eller hvis det på kalde dager kommer damp og røyk ut av boligen, kan dette være tegn på at naboene mine driver ugang. Det står til og med at dette med cannabisplantasjer ser ut til å være et østlandsfenomen. Og såklart vet jeg at narkotika ikke er "ha ha", men jeg må si at det er ganske morsomt å tenke på at det er så mange som driver med dette. Jeg bare ser for meg de gode, gamle naboene mine som komme hjem fra jobb, og med en gang de går inn døren forvandles de til de værste småkriminelle gangsterne du noen gang kunne tenke deg. Akkurat som om alle lever et dobbeltliv, og at jeg egentlig ikke kjenner dem i det hele tatt.

Så fra nå av skal jeg være veldig obs neste gang jeg går forbi huset til gamle Fru Olsen.

1 kommentar:

I. Sofie M. W. sa...

Haha! Jeg er helt enig i at man egentlig ikke burde le av narkotika og slike ting, spesielt med tanke på at det faktisk er ganske så alvorlige greier. Men dette inlegget var veldig morsomt, og jeg skulle gjerne likt å lese artikkelen du snakker om.
Jeg begynte også å tenke på dette dobbeltlivet, og jeg forestiller meg hvordan alle de gamle som bor rundt meg på Høvik, forandrer seg etter de kommer inn døren til "narkogartneriet sitt" med trillekofferten sin, etter de fredelig og uskyldig har vært og handlet mat på Kiwi.